Prihlás sa cez facebook!

Zobrazíme ti brigády na mieru.
Informácie budeš mať vždy po ruke a včas.

Čo s jarnou únavou?

Ahojte, vítam Vás pri novom blogu. Je začiatok apríla, čo znamená, že jar je v plnom prúde. Okrem pekných vecí ako kvitnúce kvety, zelené stromy a teplé slnečné lúče nás však vie aj trochu potrápiť. Určite ste si aj vy všimli, že sa po zime cítite unavene, aj keď by to malo byť naopak. Prichádza na nás akýsi útlm zvaný jarná únava. Tým nemyslím, len únavu fyzickú, ale aj tú duševnú.

Keďže psychické a fyzické zdravie ide ruka v ruke, musíme sa o seba starať aj zvonku, aj z vnútra. Na internete existuje milión tipov a trikov, ktoré nám radia ako sa cítiť lepšie a ako to prekonať. V nasledujúcom blogu si teda nejaké (tie, ktoré pomáhajú mne) spomenieme a pozrieme sa na to, čo nám v tomto náročnom období môže pomôcť cítiť sa lepšie a čo nám môže spríjemniť naše dni.

via GIPHY

1.) Stravovanie

To čo jeme nás bezpochyby veľmi ovplyvňuje. Určite sa nebudem mýliť, keď poviem, že väčšina ľudí sa počas zimných mesiacov viac prejedá, jedálniček zahŕňa viac mastných a ťažkých jedál, sladkostí a podobne. Je to pochopiteľné, nemáme k dispozícii toľko ovocia a zeleniny ako počas leta, sú tam Vianoce, potom Silvester a vtedy na vyváženosť stravy veľmi nepozeráme.

A to je jedna z vecí, ktorá určite neprispieva nášmu zdraviu. Preto by sme sa pri boji s jarnou únavou mali zamerať najmä na to, čo jeme. Neznamená to jesť len samú zeleninu a ovocie, ale jesť vyvážene. Sústrediť sa na to, aby sme v jedálničku zahrnuli všetko, čo naše telo potrebuje.

A pokiaľ sa vám zdá, že napriek rozmanitej strave cítite unavene a ,,nemáte energiu“, skúste siahnuť po výživových doplnkoch z lekárne. Je možné, že vám chýba magnézium, železo alebo nejaký iný prvok dôležitý pre správne fungovanie tela. Pani v lekárni vám určite rada poradí.

via GIPHY

2.) Pohyb

Viem, nie vždy sa nám po celom dni v práci chce vykonávať pohyb navyše. Avšak je naozaj potrebné nájsť si nejaký svoj spôsob ako sa hýbať. Nemusí to nutne byť úmorné cvičenie s vlastnou váhou alebo zabehnutie maratónu. Stačí každodenná, aspoň polhodinová prechádzka. Prejsť sa namiesto toho, že pôjdete autobusom alebo aspoň vystúpiť o zastávku skôr, uprednostniť schody pred výťahom a podobne.

Spomína sa to vždy a všade, no väčšina ľudí to aj tak statočne ignoruje. Pohyb nám pomôže nielen zlepšiť kondičku a rozhýbať svaly, ale aj zlepšiť náš vnútorný stav. Endorfíny, ktoré prináša sa nám zídu vždy, nielen počas obdobia jari.

via GIPHY

3.) Jarné upratovanie

Myslím tým upratanie všetkého, čo sme tak dlho odkladali. ,,Veď toto sa mi ešte určite zíde, toto sa raz znova bude nosiť, do tohto ešte schudnem…“, spoznávate to? Možno sa na prvý pohľad môže zdať, že táto aktivita nám v boji s únavou a zlou náladou nepomôže, ale opak je pravdou.

Jar je obdobie, kedy sa všetko znova prebúdza, kedy sa menia staré veci za nové. Preto keď si naozaj zodpovedne preriedite svoje vlastné veci, zistíte, že tam máte kopu tých, ktoré už nepotrebujete a zbytočne ich pri sebe držíte. Okrem toho môžete tieto staré vecí darovať ľuďom, ktorým by sa skutočne zišli. Či už ide o staré oblečenie, nábytok, knihy alebo hocičo iné, čo je v zachovalom stave. Na internete nájdete veľa organizácii, ktoré takéto veci zbierajú a radi ich posunú ľuďom (občas aj útulkom), ktorí to potrebujú. Spojíte tak príjemné s užitočným, a verte mi, budete sa cítiť omnoho lepšie.

via GIPHY

Alexia